فواید ماساژ سوئدی

خانه    بلاگ      فواید ماساژ سوئدی

در سراسر دنیا روش ها و تکنیک های مختلفی برای ماساژ بدن وجود دارد و یکی از محبوب ترین آن ها ماساژ سوئدی نام دارد. اگر می خواهید با فواید ماساژ سوئدی بیشتر آشنا شوید با تخت ماساژ آرامش در ادامه مقاله همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید.

ماساژ سوئدی چیست؟


ماساژ کلاسیک تکنیک های مختلفی دارد که یکی از محبوب ترین آن ها، ماساژ سوئدی نام دارد. در این تکنیک بافت و نسوج نرم دستکاری می شود تا فرد به آرامش برسد و از خواص درمانی آن بهره مند شود. در روش ماساژ سوئدی از تکنیک های مختلفی استفاده می شود که درمانگر با توجه به شرایط فرد و اهدافی که از ماساژ دارد، بهترین ها را از میان آن ها انتخاب می کند. قابل توجه است که بیشتر روش های ماساژ اروپایی از جمله ماساژ فشاری، رفلکسولوژی و آروماتراپی به همین هدف انجام می شود و در تمامی آن ها هدف اصلی رها کردن بدن و عضلات از تنش به کمک فشار بر نقاط خاص و مشخص بدن می باشد.

 

 

مهم ترین تکنیک های ماساژ سوئدی کدام است؟

 

روش ماساژ سوئدی دارای تکنیک های مختلفی است که فرد درمانگر با توجه به تخصصی که دارد با اعمال آن ها بر روی بدن و عضلات، فرد را به آرامش می رساند.

• افلوراژ


یکی از تکنیک های ماساژ سوئدی، تکنیک افلوراژ نام دارد که گاهی اوقات با نام تکنیک نوازش نیز شناخته می شود. این تکنیک با کف دست و انگشتان به هم نزدیک شده و با انجام حرکاتی نرم و آرام و ریتمیک انجام می شود. هدف از این تکنیک افزایش گردش خون و کمک به بهبود جریان لنفی در بدن می باشد به همین دلیل مراجعه کننده بعد از این تکنیک احساس آرامش خوبی کسب خواهد کرد.

• پتریساژ


تکنیک دیگر ماساژ سوئدی پتریساژ نام دارد که با نام ورز دادن نیز شناخته می شود. این نوع تکنیک با کمک سرانگشتان انجام می شود و هدف از آن فشردن بافت نرم و استخوان زیر آن می باشد. این تکنیک به خروج مواد زائد از بدن کمک می کند.

• ورز دادن


تکنیک ورز دادن نوعی حرکت عمیق می باشد که می توان در بسیاری از قسمت های بدن آن را اعمال کرد. تکنیک های ورز دادن شباهت زیادی به تکنیک افلوراژ دارد. این تکنیک با کمک کل دست انجام می شود تا عضله درگیر با انجام حرکات متناوب تحت تاثیر قرار بگیرد بلند شده و سپس رها بشود. این تکنیک باعث بهبود کشش و انعطاف پذیری عضلات بدن می شود.

• ضربه


در ماساژ سوئدی ضربه به حرکات ظریفی گفته می شود که با کمک انگشتان و یا کل دست می تواند انجام شود. این نوع حرکات ریتمیک و سریع هستند و جریان خون در بدن را تحریک کرده و در نتیجه عضلات را از تنش ها آرام و رها می کنند.

• لرزش


تکنیک لرزش با کمک دست یا دستگاه انجام می شود و با ایجاد حرکاتی سریع، باعث شل شدن و آرام شدن عضلات بدن می شود.

• اصطکاک


این نوع تکنیک با سرعت بالا، فشار و به صورت حرکات دایره ای بر روی بدن فرد انجام می شود.

همانطور که مشاهده کردید ماساژ سوئدی دارای تکنیک های مختلف است که می توانید آن ها را با کمک تخت ماساژ آرامش انجام می دهید.

۶ فایده مهم ماساژ سوئدی کدام است؟

انجام ماساژ فواید و مزایای زیادی برای بدن و عضلات فرد دارد. طبق نظر متخصصان یک ساعت ماساژ سوئدی می تواند به اندازه ۸ ساعت خواب شبانه باعث آرام شدن بدن شود و به آرامش عضلات نیز کمک کند. در ادامه می خواهیم ۶ فایده مهم ماساژ سوئدی را با یکدیگر بررسی کنیم.

۱- بهبود درد


افرادی که به دردهایی مانند سیاتیک یا آرتروز و سایر درد های مزمن دچار هستند می توانند با انجام ماساژ سوئدی درد های خود را تسکین ببخشند. با کمک ماساژ سوئدی به روش طبیعی درد بدن مدیریت می شود به این صورت که با انجام تکنیک های مختلف بر روی محل درد، گردش خون در آن ناحیه بیشتر می شود و در نتیجه در بهبود و کاهش درد موثر خواهد بود.

۲- توانبخشی بعد از آسیب های عضلانی


ماساژ سوئدی در بهبود آسیب های عضلانی نیز موثر است. با کمک تکنیک های این نوع ماساژ، چسبندگی عضلات کاهش می یابد.

۳- افزایش گردش خون


تکنیک های مختلف ماساژ سوئدی مانند تکنیک افلوراژ یا نوازش، گردش خون را افزایش می دهند در نتیجه ماهیچه ها و عضلات مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت خواهند کرد و عملکردشان بهبود پیدا می کند. علاوه بر آن به صورت طبیعی مواد اضافی و سموم از بدن دفع خواهد شد.


۴- کاهش استرس و اضطراب


همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم یکی از مهم ترین اهداف ماساژ سوئدی رسیدن به آرامش و از بین رفتن استرس و اضطراب است. انجام ماساژ سوئدی در یک مکانی آرام باعث می شود سطح هورمون کورتیزول کاهش پیدا کند که به دنبال آن سطح استرس نیز کاهش می یابد. بسیاری از مشکلات و بیماری ها، ناشی از استرس زیاد است که با کمک ماساژ سوئدی قابل کنترل می باشد.

 

۵- افزایش انعطاف پذیری عضلات

با کمک تکنیک های ماساژ سوئدی عضلات آرامش بیشتری پیدا می کنند. در این شرایط عملکرد آن ها بیشتر می شود. با حرکات کششی این ماساژ محبوب آسیب های ناشی از تمرینات ورزشی نیز بهبود پیدا می کنند در نتیجه ورزشکاران می توانند با کمک آن به حداکثر بهره وری عضلات خود برسند.

۶-بهبود سطح ایمنی بدن

کاهش سطح هورمون کورتیزول علاوه بر آن که باعث آرامش بدن و رفع استرس می شود در بهبود سطح ایمنی بدن نیز موثر می باشد. زیرا زمانی که سطح هورمون کورتیزول پایین باشد سیستم ایمنی قوی تر شده و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری ها کاهش پیدا می کند.

با انجام ماساژ سوئدی توسط افراد خبره می توانید به فواید زیادی از جمله مواردی که ذکر کردیم دست پیدا کنید. فراموش نکنید توجه به کیفیت تخت ماساژ در بالا رفتن کیفیت روند ماساژ درمانی بسیار موثر است به همین دلیل گروه تخت ماساژ آرامش بهترین و با کیفیت ترین تخت های ماساژ را برای شما عزیزان در نظر دارند تا بتوانید به تمامی مزایا و فواید ماساژ سوئدی به خوبی دست پیدا کنید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود