مقایسه تخت ماساژ پرتابل و تخت ماساژ ثابت

خانه    بلاگ      مقایسه تخت ماساژ پرتابل و تخت ماساژ ثابت

افرادی که در زمینه ماساژ فعالیت دارند می دانند که انتخاب تخت ماساژ مناسب نکته بسیار با اهمیتی است. از آن جایی که تخت ماساژ انواع مختلفی دارد در این جا می خواهیم به مقایسه تخت ماساژ پرتابل و تخت ماساژ ثابت بپردازیم. با بررسی ویژگی های هر کدام از آن ها می توانید راحت تر تصمیم بگیرید کدام یک را خریداری نمایید.

 

تخت ماساژ ثابت چیست؟

قبل از انجام ماساژ، ماساژور باید به دنبال یک تخت ماساژ با کیفیت بگردد. زیرا مشتری قرار است دقایق نسبتا طولانی را بر روی تخت بگذراند پس مهم است که تخت ماساژ چه ویژگی ها و مزایایی داشته باشد. یکی از تخت ماساژ های پر کاربرد، تخت ماساژ ثابت است. این تخت ماساژ همانطور که از نامش مشخص است در یک مکان مشخص قرار می گیرد و نمی توان آن را جا به جا و حمل و نقل کرد. به همین دلیل برای مراکز ثابت ماساژ گزینه مناسبی می باشد.

تخت ماساژ ثابت

ویژگی های مهم تخت ماساژ ثابت

زمانی که قصد خرید تخت ماساژ ثابت را دارید باید به نکات مهم و اصولی دقت داشته باشید و ویژگی های این تخت را در نظر بگیرید. در ادامه ویژگی های مهم تخت ماساژ ثابت را بررسی می کنیم.

ابعاد تخت

یکی از نکات مهم در زمان خرید تخت ماساژ، توجه به ابعاد تخت ماساژ است. شما باید بر اساس مکانی که در اختیار دارید، تخت ماساژ با ابعاد مناسب خریداری نمایید. تخت ماساژ ثابت در ابعاد و انواع مختلفی در بازار وجود دارند و حتی تخت های ماساژ باریک نیز برای اجرای انواع تکنیک های ماساژ مناسب هستند. به طور معمول طول تخت های ماساژ ۱۷۵ سانتی متر است و عرض آن معمولا ۸۰ سانتی متر می باشد. با این توصیفات، بیشتر افراد می توانند بر روی این تخت های ماساژ قرار بگیرند. ارتفاع تخت های ماساژ ثابت را می توان تنظیم کرد و آن را بین ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر تغییر داد.

وزن تخت ماساژ

نکته مهم دیگر درباره تخت ماساژ، وزن آن است. در این جا از ۲ جهت می توان وزن تخت ماساژ را بررسی کرد. یکی وزن استاتیکی خود تخت ماساژ است که معمولا تخت ماساژ ثابت دارای وزن زیادی است به همین دلیل نمی توان آن را حمل و نقل کرد و دیگری وزنی است که تخت ماساژ می تواند تحمل کند. همه این موارد را باید در زمان خرید در نظر بگیرید. تخت ماساژ ثابت از مواد با دوام و مستحکم ساخته می شود به همین دلیل می تواند وزن های زیاد را تحمل نماید از همین رو تمامی افراد می توانند بر روی این تخت قرار بگیرند.

جنس بدنه تخت

جنس بدنه تخت و بالشتک های آن نیز مهم است و باید از مواد مرغوب باشد. توجه داشته باشید بالشتک ها حدود ۵ تا ۵/۱۲ سانتی متر ضخامت داشته باشند البته شما باید با توجه به نوع ماساژ، نوع بالشتک را نیز در نظر بگیرید. در بعضی تکنیک ها باید از بالشتک های سفت و در برخی دیگر باید از بالشتک های نرم استفاده شود. برای رعایت نکات بهداشتی، می توان از حوله های نرم و یکبار مصرف استفاده کرد.

جنس بدنه خود تخت ماساژ نیز مهم است. تخت ماساژ های ثابت از مواد بسیار محکم و مقاوم ساخته می شوند به همین دلیل هم ماندگاری زیادی دارند و هم در برابر وزن های زیاد می توانند تحمل بیشتری از خود نشان دهند.

 

تخت ماساژ پرتابل چیست؟

نوع دیگری از تخت های ماساژ، تخت ماساژ پرتابل یا قابل حمل نام دارد. برای افرادی که مکان ثابتی برای ارائه خدمات خود ندارد، این نوع تخت ماساژ بسیار عالی است. شما می توانید تخت ماساژ پرتابل را جمع کنید و به راحتی هر جایی که می خواهید آن را حمل و نقل نمایید. این تخت قابلیت تنظیم از همه زوایا دارد به همین دلیل ماساژور خیلی راحت می تواند به فرد نزدیک شود و خدمات خود را به خوبی ارائه دهد.

تخت ماساژ پرتابل

ویژگی های تخت ماساژ پرتابل

انتخاب هر نوع تخت ماساژی، باید با توجه با نیاز شما و شرایطی که دارید انجام شود. در زمان خرید شما باید با توجه به این که آیا مکان مشخص و ثابتی برای کارتان دارید یا خیر دست به انتخاب بزنید. همچنین باید به نکات مهم در زمان خرید آن توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه موجود را خریداری نمایید. به همین دلیل در زمان خرید تخت ماساژ پرتابل یا قابل حمل به نکات زیر توجه داشته باشید و ویژگی های تخت ماساژ پرتابل را در نظر بگیرید.

وزن تخت ماساژ پرتابل

یکی از نکات بسیار مهم در تخت ماساژ قابل حمل، وزن آن است زیرا قرار است شما آن را به مکان های مختلفی ببرید و با خود حمل کنید پس باید وزن آن در حدی باشد که کار حمل و نقل را راحت نماید. معمولا وزن تخت ماساژ پرتابل حدود ۸ تا ۲۰ کیلوگرم می باشد. علاوه بر وزن خود تخت، باید توانایی تحمل وزن فرد ماساژ گیرنده را داشته باشد و از استحکام کافی برخوردار باشد. معمولا تخت های ماساژ پرتابل به گونه می سازند که بتواند وزن های مختلف افراد را تحمل نماید اما برای وزن های خیلی زیاد باید نظر فروشنده را جویا شوید.

پایه های تخت ماساژ

جنس پایه های تخت ماساژ باید از مواد با کیفیت و مستحکم باشد تا بتواند وزن فرد را تحمل نماید. معمولا پایه های تخت ماساژ پرتابل را از جنس چوب یا فلز می سازند. فلز معمولا سبک تر از چوب است اما از لحاظ زیبایی و تحمل وزن بیشتر، پایه چوبی مناسب تر می باشد. از آن جایی که شما می خواهید تخت ماساژ پرتابل را به مکان های مختلف ببرید انتخاب پایه فلزی آلومینیومی شاید راحت تر باشد. فلز آلومینیوم از استحکام بالایی برای تحمل وزن افراد برخوردار می باشد.

 

جنس رویه تخت

جنس رویه و بالشتک های تخت ماساژ پرتابل نیز مانند تخت ثابت از مواد مرغوب و با کیفیت می باشد. بالشتک های آن نیز ضخامت های مختلفی دارند. با توجه به تکنیک های مختلف ماساژ، از بالشتک با ضخامت های مختلف استفاده می شود.

تماس با تخت آرامش

تخت ماساژ پرتابل و تخت ماساژ ثابت را مقایسه کنیم.

اکنون که با ویژگی های هر دو نوع تخت ماساژ پرتابل و ثابت آشنا شدید می خواهیم به مقایسه آن ها بپردازیم. هر کدام از این تخت های ماساژ ویژگی ها و کاربرد های خود را دارند. به همین دلیل شما باید ابتدا شرایط کاری خود را بسنجید و مطابق با نیازی که دارید تخت ماساژ مناسب را خریداری نمایید.

تنها نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به ویژگی های ذکر شده، تخت ماساژ ثابت از استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به تخت ماساژ پرتابل برخوردار است و می تواند وزن های سنگین را تحمل نماید. اما قابلیت جا یه جایی ندارد. به همین دلیل اگر مکان ثابتی برای کار خود دارید بهتر است تخت ماساژ ثابت را انتخاب نمایید. در صورتی که می خواهید خدمات ماساژ را در مکان های مختلف ارائه دهید تخت ماساژ پرتابل بهترین انتخاب است.

قیمت تخت های ماساژ نیز متفاوت بوده و بستگی به امکانات آن ها دارد. ولی به طور کلی قیمت تخت ماساژ ثابت بیشتر از تخت ماساژ پرتابل می باشد. در صورتی که می خواهید تخت ماساژی انتخاب نمایید که تا مدت ها قابل استفاده باشد، بهتر است در قید قیمت نباشید و به کیفیت آن توجه داشته باشید.

شاید انتخاب یک تخت ماساژ خوب و با کیفیت کار سختی باشد و با توجه به ویژگی ها و کارایی هایی که دارند نتوانید به درستی انتخاب نمایید. گروه کارشناسان تخت ماساژ آرامش همیشه آماده ارائه راهنمایی های لازم برای انتخاب تخت ماساژ مناسب به شما عزیزان هستند. پس نگران نباشید و هر سوالی که دارید را از کارشناسان ما بپرسید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود