انواع لوازم و ابزار ماساژ و کاربرد هر کدام

خانه    بلاگ      انواع لوازم و ابزار ماساژ و کاربرد هر کدام

در هر کسب و کاری وسایل مهم و ضروری وجود دارد که به کمک آن ها می توان خدمات را بهتر ارائه داد. شغل ماسوری نیز همین است. آشنایی با انواع لوازم و ابزار ماساژ و کاربرد هر کدام به شما کمک می کند بتوانید بهترین وسایل ضروری شغل خود را انتخاب نمایید و خدماتی عالی و با کیفیت را به مشتریان تان ارائه دهید. اگر به این شغل علاقه دارید، تا انتهای مطالب با ما همراه شوید.

 

انتخاب تخت ماساژ مناسب

یکی از مهم ترین وسایلی که یک ماسور نیاز دارد، تخت ماساژ است. مراجعه کننده شما بر روی تخت ماساژ ریلکس می کند و شما می توانید خدمات خود را ارائه دهید. در بازار انواع تخت ماساژ وجود دارد که شما باید با توجه به این که فعالیت شما چگونه است و چه نوع ماساژی را ارائه می دهید از تخت ماساژ مناسبی استفاده نمایید. در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را نام می بریم.

  • تخت ماساژ پرتابل

یکی از انواع تخت ماساژ، تخت ماساژ پرتابل نام دارد. این نوع تخت ماساژ وزن کمی دارد و با توجه به طراحی که دارد قابل حمل و نقل می باشد. در صورتی که شما خدمات ماساژ خود را در محلی که مشتری می خواهد ارائه می دهید می توانید از این نوع تخت ماساژ استفاده کنید تا برای حمل و نقل آن دچار مشکل نشوید. همچنین تخت ماساژ پرتابل قیمت مناسب تری نسبت به سایر تخت ماساژهای دیگر دارد به همین دلیل در صورتی که اوایل کارتان است و با کمبود بودجه رو به رو هستید می توانید از این مدل تخت ماساژ استفاده نمایید.

 

  • تخت ماساژ ثابت

از معروف ترین و رایج ترین تخت های ماساژ، تخت ثابت است. همانطور که از نامش مشخص است، این تخت ماساژ در محل ماساژ قرار داده می شود و مشتری باید به محل ماساژ بیاید. این نوع تخت ماساژ وزن زیادی دارد، مقاومت و استحکام آن بالا است و می تواند افراد سنگین وزن را بر روی خود تحمل کند. تخت ماساژ ثابت از مواد اولیه مختلفی از جمله چوب، فلز و … ساخته می شود که هر کدام از آن ها زیبایی و ویژگی های خاص خود را دارند. شما می توانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید و نوع ارائه خدمات تان، از این تخت ماساژ استفاده نمایید و خدماتی با کیفیت و عالی به مشتریان تان ارائه دهید.

 

 

استفاده از انواع روغن های ماساژ

از دیگر لوازم و وسایل ماساژ می توان به روغن های ماساژ اشاره کرد که نقش مهمی در این کار دارند. ماسور بر روی بدن مشتری از انواع روغن های مخصوص ماساژ استفاده می کند تا بتواند خیلی روان تر دست خود را بر روی بدن مشتری حرکت دهد و اصطکاکی بین دستانش و بدن مشتری ایجاد نشود. علاوه بر این، استفاده از این روغن های طبیعی، فواید زیادی بر پوست دارند و باعث درخشندگی و شفافیت پوست فرد می شوند.

نکته مهم این است که سعی کنید از روغن هایی برای ماساژ استفاده کنید که چربی کمتری دارند تا سریع تر جذب بدن شوند. از جمله بهترین روغن های ماساژ عبارتند از: روغن زیتون، روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، روغن کنجد، روغن هسته انگور، روغن یاسمن و …

برخی از روغن های ماساژ عطر بسیار خوبی دارند. از این نوع روغن های طبیعی در یک نوع ماساژ به نام آروماتراپی استفاده می شود زیرا رایحه دلپذیر این روغن ها باعث ایجاد آرامش بیشتر در فرد می شود و در ایجاد لذت بیشتر در او تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. به همین دلیل اگر ماساژ آروماتراپی را ارائه می دهید می توانید از این نوع روغن های ماساژ استفاده نمایید. در زمان انتخاب روغن مناسب، نظر مشتری را جویا شوید زیرا ممکن است فرد به برخی از روغن ها حساسیت داشته باشد.

استفاده از انواع سنگ ماساژ

یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین انواع ماساژ، ماساژ سنگ داغ نام دارد. در این نوع ماساژ، یکی از ضروری ترین وسایل، استفاده از سنگ داغ است و به این صورت انجام می شود که ماسور سنگ را بر روی محلی که درد و گرفتگی دارد قرار داده و با حرکت سنگ، دردها را کاهش می دهد. این نوع سنگ در انواع سرد و گرم می تواند انواع مشکلات و درد و ناراحتی های فرد را کاهش دهد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

همانطور که گفتیم برای این نوع ماساژ از سنگ های به خصوصی استفاده می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از: سنگ ها رسوبی، سنگ های بازالت، مواد معدنی، سنگ های دگرگونی، سنگ ها قیمتی و …

برای گرم کردن سنگ درمانگر به هیتر نیاز دارد. او درون هیتر را از آب پر می کند و سنگ را درون آن قرار می دهد تا گرم شود. درجه حرارت سنگ بستگی به سلیقه و نظر ماسور دارد و قابل کنترل است.

 

شمع ماساژ

همانطور که قبلا سبک های مختلف ماساژ و فواید هریک از آن ها را توضیح دادیم میدانیم که در هر نوع آن باید وسایل خاصی را به کار برد. به عنوان مثال در ماساژ با شمع باید ماسور از شمع استفاده کند. این نوع شمع از مواد طبیعی ساخته می شود و عطر بسیار خوبی دارد به همین دلیل خاصیت درمانی دارد و علاوه بر آن باعث درخشندگی و جوانسازی پوست فرد می شود. ماساژور می تواند مقداری از شمع را بر روی پوست مشتری بریزد و یا آن که از شمع جامد استفاده کرده و درد های فرد را تسکین داده و مشکلات پوستی او را کاهش دهد. این نوع شمع ها انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از: شمع ماساژ اورلی، شمع ماساژ تریب، شمع ماساژ تتو، شمع ماساژ آئورا، شمع ماساژ ویوالو و …

 

سایر وسایل لازم برای ماساژ

انجام ماساژ دارای تکنیک های مختلفی است که هر کدام از آن ها کاربردهای به خصوصی داشته و به وسایل ویژه ای نیاز دارد. علاوه بر لوازم مهمی که در بالا برای انجام ماساژ ذکر کردیم وسایل دیگری نیز نیاز است که در ادامه نام می بریم.

 

  • لوسیون ماساژ

یکی از وسایلی که برای ماساژ می توان از آن استفاده کرد، لوسیون ماساژ نام دارد. این نوع لوسیون پایه روغنی ندارد در نتیجه جایگزین مناسبی برای روغن های ماساژ به حساب می آید. لوسیون ماساژ پوست را مرطوب کرده، خشکی و ترک های پوستی را کاهش داده و باعث شفافیت پوست می شود و عطر دلنشین آن آرامش بیشتری را در فرد ایجاد می کند.

 

  • وسایل چوبی ماساژ

از وسایل چوبی ماساژ برای نرم کردن عضلات فرد استفاده می شود و کار ماساژور را راحت تر می کند. از جمله این وسایل عبارتند از: تخت چوبی ماساژ پا، چوب استیک صلیبی و ستاره ای تایلندی، رول چوبی، چوب ماساژ غلتکی آجدار و …

 

  • بامبو

از ساقه های بلند بامبو برای انجام یک نوع ماساژ استفاده می شود و در کشورهای مختلف با بامبو تراپی شناخته می شود. فواید این ماساژ عبارتند از: تسکین درد، تحریک جریان خون و عضلات، تجربه آرامش بخش و منحصر بفرد

 

در این مقاله درباره مهم ترین لوازم و ابزار ماساژ و کاربردهای آن ها صحبت کردیم. در صورتی که به دنبال ارائه ماساژ به خصوصی هستید باید طبق ویژگی هایی که آن ماساژ دارد از لوازم مخصوص استفاده نمایید تا تجربه ای عالی و دلنشین را برای مشتریان خود ایجاد نمایید.

 

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود