راهنمای جامع خرید تخت ماساژ

خانه    بلاگ      راهنمای جامع خرید تخت ماساژ

اگر حیطه فعالیت شما ماساژ است، حتما می دانید که خرید تخت مناسب ماساژ نیازمند تجربه و دانش است با مطالعه ی راهنمای جامع خرید تخت ماساژ و رعایت یکسری نکات می توانید یک تخت مناسب تهیه کرده و خریدی موفقیت آمیز داشته باشید. امروزه در اغلب سالن های زیبایی،مراکز تفریحی، استخر ها و… نیز تخت ماساژ به چشم می خورد .

برای یک ماسور خوب و حرفه ای، بعد از مهارت و استعداد مهم ترین نکته تخت ماساژ است. تخت ماساژ مناسب می تواند کیفیت کار شما را بالا برده و تجربه حس خوب را برای مراجعه کنندگان شما  به همراه داشته باشد . 

مدل های مختلف تخت، مانند تخت ماساژ تاشو و تخت ماساژ ثابت هر کدام ویژگی های خاصی دارند، که برای شرایط خاصی مناسب هستند. در ادامه به بررسی نکاتی که هنگام خرید تخت ماساژ باید به آن توجه کنیم می پردازیم.

تخت ماساژ از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

در ماساژ ، به منظور سهولت و راحتی ماسور، و با هدف کاهش فشار های ناشی از انجام تکنیک های ماساژ از تخت های ماساژ استفاده می شود. تخت های ماساژ دارای اجزای مختلفی می باشند، از جمله:

  • پایه (قابل تنظیم)؛
  • تشک (با ضخامت مناسب)؛
  • پشتی قابل تنظیم (مدرج)؛
  • سوراخ صورت؛
  • کیف تخت (برای تخت های تاشو ، تخت پرتابل و قابل حمل)؛
  • متعلقات جداگانه برای قسمت سر و دست.

قابل تنظیم بودن تخت ماساژ از جمله موارد خیلی مهم برای یک تخت ماساژ استاندارد است .

تخت های ماساژ ممکن است، دستی یا برقی باشند.از تخت های ماساژ برقی عموما در کلینیک های ماساژ درمانی و فیزیو تراپی که افراد به راحتی نمی توانند پوزیشن های مختلف را روی تخت ماساژ داشته باشند کاربرد دارد. 

هنگام خرید تخت ماساژ باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

۱. نوع تخت ماساژ:

قبل از هر چیزی باید به نتیجه برسید که یک تخت ماساژ قابل حمل می خواهید یا یک تخت ماساژ ثابت.

تخت ماساژ قابل حمل، که به آن تخت ماساژ پرتابل هم می گویند، همانطور که از اسمش پیداست قابل تا شدن و جا به جایی به مکان های مختلف است. این تخت ها معمولا سبک وزن می باشند، و وزن کمتری از یک تخت ثابت دارند. اگر هدف شما ماساژ در محل است، تخت های ماساژ پرتابل و تاشو بهترین گزینه برای شما می باشد.

اما اگر سالن اسپا یا زیبایی دارید، و یا حتی خدمات ماساژ را در استخر انجام می دهید، پیشنهاد تخت آرامش به شما تخت های ثابت است. تخت ها ثابت علاوه بر ظاهر زیبا و لوکس برای استفاده مداوم طراحی شده اند و نسبت به مدل های تاشو راحتی بیشتری دارند.

تخت آرامش با تولید تخت های ماساژ پرتابل با کیفیت، این امکان را به شما داده که در عین زیبایی و سادگی، نهایت استفاده را از یک تخت ماساژ پرتابل داشته باشید

۲. اندازه تخت ماساژ

از جمله نکات حائز اهمیت در خرید تخت ماساژ توجه به اندازه تخت است.

باید مطمئن شوید که تخت شما به اندازه کافی پهن و بلند باشد، تا مشتری به راحتی بتواند بر روی آن دراز بکشد و از ماساژ خود لذت ببرد.

درست است که راحتی مشتری مهم است، اما باید به این نکته هم توجه کنید که در انتخاب تخت ماساژ، تختی را انتخاب کنید که طول و عرض و ارتفاع آن برای شما مناسب باشد. بطور کلی بر اساس استاندار ها، یک قانون کلی وجود دارد که تخت ماساژ باید در ارتفاعی که  تقریبا در مفصل ران ماسور است، قرار بگیرد، بنابراین اگر تخت مورد نظر شما قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد قبل از خرید ارتفاع ایده آلتان را اندازه بگیرید.

طول تخت های ماساژ بطور معمول ۱۸۰ سانتی متر به بالا است، و عرضی حدود ۷۰ سانتی متر دارد.

برخی مدل های تخت ماساژ جایگاهی برای قرار دادن سر و دست دارند که آن را از طول تخت کم می کنند و حدود ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر نیز اندازه طول آن ها است.

تخت های ماساژ تاشو، دو اندازه مختلف دارند، یکی اندازه تخت وقتی بسته است و دیگری اندازه تخت وقتی آن را باز کرده ایم و می خواهیم استفاده کنیم. بنابراین در نظر داشته باشید که تخت قابل حمل خود را با چه وسیله ای می خواهید حمل کنید و بر این اساس ابعاد و اندازه محلی که قصد دارید وسیله خود را بگذارید را در نظر بگیرید.

۳. وزن تخت

وزن کاری و وزن حمل تخت بسیار مهم می باشند.

وزن کاری، میزان وزنی است که تخت می تواند تحمل کند! براساس سبک ماساژ خود باید مطمئن شوید که تخت شما نیازهای شما را برآورده می کند. وزن کاری شامل مجموع وزن ماسور، مشتری و فشار های حین ماساژ است. تخت هایی با وزن کاری بالاتر معمولا برای ماساژ های شیاتسو یا ماساژ های ورزشی استفاده می شود. وزن کاری تخت ماساژ معمولا چیزی بین بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ پوند است.

وزن خود تخت ماساژ نیز بسته به جنس بدنه، رویه ی تخت و ملزوماتی که همراهش دارد متفاوت است.

مدل های تاشو و پرتابل عموما وزن کمتری دارند ، و وزن آن ها از ۱۵ کیلوگرم شروع می شود .

در تخت های ماساژ ثابت، وزن خود تخت اهمیت چندانی ندارد چون نیازی به حمل این تخت ها نیست .

۴. جنس رویه ی تخت:

رویه اغلب تخت های ماساژ، از جنس چرم مصنوعی یا چرم طبیعی است. در زیر این لایه چرم نیز چند لایه فوم با کیفیت قرار داد که موجب نرم تر و راحت تر شدن رویه تخت می شود.

راحتی، کیفیت و حتی قیمت تخت های ماساژ ارتباط مستقیمی با رویه ی آن دارد و معمولا مدل های گران قیمت تر کیفیت بالاتری دارند.

۵. جنس بدنه

بدنه تخت های ماساژ معمولا از جنس آلومینیوم یا چوب است.

مدل های چوبی مقاومت بالایی دارند و عموما برای استفاده در مکان های رطوبت بالا، ایده آل هستند، کما اینکه، وزن بیشتری نسبت به نمونه های آلومینیومی دارند. بدنه های چوبی برای تخت های ماساژ ثابت گزینه خوبی می باشند.معمولا این تخت ها گران تر از مدل های فلزی هستند و دوام ماندگاری بیشتری نیز دارند.

اگر هدف شما خرید یک تخت پرتابل یا تاشو است تخت های آلومینیومی بسیار مناسب است .

۶. پایه ی تخت:

پایه ها بخشی از بدنه به حساب می آیند، که معمولا چوبی یا فلزی اند. جنس و شکل پایه ها در مدل های پرتابل و تاشو متفاوت هستند. پایه ها باید بتوانند وزن مشتری و ماسور را تحمل کنند.

پایه تخت های پرتابل معمولا ساختاری ظریف تر از پایه تخت های ثابت دارند به همین دلیل است که وزن تخت های تاشو به نسبت سایر مدل ها کمتر است.

۷. قاب تخت

قاب تخت ماساژ می تواند فلزی یا چوبی باشد. برخی ممکن است قاب های چوبی را برای تخت ماساژ انتخاب کنند اما در خرید تخت ماساژ برقی بهترن انتخاب، تخت ماساژ با قاب فلزی است.

قیمت انواع تخت ماساژ

به تناسب کیفیت و کارایی مدل های مختلف تخت های ماساژ، قیمت تخت ها نیز متفاوت است. باید این مهم را در نظر بگیرید که یک تخت تاشو می خواهید یا یک تخت ثابت چرا که تخت های ثابت مقاومت بالایی دارند ولی قابل حمل نیستند و بطور کلی قیمت بالاتری نیز دارند.

با توجه به تمام موارد ذکر شده، هنگام خرید تخت ماساژ قبل از هر چیزی تصمیم بگیرید که چه نوع تختی می خواهید. تخت ماساژ می تواند کیفیت خدمات شما را افزایش یا کاهش بدهد و تاثیر چشم گیری بر لذت بردن مراجعه کننده شما و حتی حال خودتان در پایان روز داشته باشد.

اگر نیازمند اطلاعات و راهنمایی های بیشتری هستید می توانید با شماره های ما در تخت آرامش تماس بگیرید.

 

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود