مزایای ماساژ صورت در فیشال

خانه    بلاگ      مزایای ماساژ صورت در فیشال

اگر از چین و چروک صورت خود خسته شده ،  و برای فرار از پیری پوست خود به دنبال راه حل هستید، فیشال و ماساژ صورت را فراموش نکنید . استفاده از ابزارهای فیشال که ماساژ صورت را با آن انجام می شود می تواند پوستی شاداب و با طراوت برای شما به ارمغان بیاورد. حفظ زیبایی و جلوگیری از افتادگی پوست در فیشال موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود .

فیشال چیست ؟

یکی از کارآمدترین روش های درمانی پوست ، فیشال است .از بین بردن سلول های مرده روی سطح پوست به وسیله ی فیشال و ماساژ صورت  از جمله مهترین مزایای فیشال است .

در فیشال پوستی ، پس از پاک کردن سلول های مرده روی سطح پوست ، لایه برداری ، آبرسانی ، مغزی کردن و جوانسازی پوست انجام می گردد.فیشال و پاکسازی صورت از جمله روش های حفظ زیبایی و جلوگیری از پیری پوست است .

 انواع ماساژ در فیشال

ماساژ یک روش عالی برای دستکاری لایه های سطحی و عمقی عضلات صورت است.ماساژ در فیشال ، کمک می کند تا علاوه بر افزایش گردش خون در صورت ، اکسیژن رسانی به سلول های پوست نیز افزایش پیدا کند و پوست صورت آمادگی جذب مواد مغذی را داشته باشد ؛ مجموعه  این فرآیند منجر به افزایش شادابی پوست و جلوگیری از پیری و چین چروک پوست صورت می شود .

بطور کلی ماساژ صورت ، به کمک انگشتان دست ، غلطک ها و رول های مخصوص صورت ، نیشگون گرفتن ، ضربه زدن و … انجام می شود . ماساژ صورت در فیشال انواع مختلفی دارد :

 

  • ماساژ ولکام در فیشال :

ماساژ ولکام یا ماساژ خوش آمدگویی اولین مرحله در فیشال و ماساژ صورت است .

در این ماساژ با حرکات متناوب دست روی پوست صورت ، پوست را برای تخلیه سلول های مرده و دریافت مواد مغذی جدید آماده می کنند.

  • تخلیه غدد لنفاوی صورت با ماساژ فیشال :

نمک ، پروتئین و آب به کمک سیستم لنفاوی در بدن همواره درحال گردش هستند . غدد لنفاوی سموم و مواد زائد را از راه های  مختلفی دفع می کنند . ماساژ صورت در فیشال اگر به شکل درست انجام شود، می تواند به افزایش عملکرد این غدد کمک کند .

تخلیه غدد لنفاوی صورت ، توسط بیوتی تراپیست ، با وارد کردن فشاری نرم بر روی پوست صورت انجام  می شود . این امر نه تنها موجب تخلیه زنجیره های گانگلیونی پوست می شود ، بلکه برای پوست های سالم نیز یک عملیات احیا و سالم سازی به حساب می آید.

  • ماساژ کلاسیک صورت در فیشال :

یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین انواع ماساژ های صورت در فیشال ماساژ کلاسیک است .

این ماساژ با مواد موثری مانند : ویتامین C ،  هیالورونیک اسید و … در فیشال صورت می گیرد. ماساژ کلاسیک صورت در فیشال، مجموعه ای از مانورها است که شامل : ورز دادن ، نیشگون گرفتن ، اصطحکاک نرم و عمیق و … می باشد.

اگر پوست شما نشانه های پیری، مانند چین و چروک و افتادگی دارد؛ این ماساژ محرک بسیار خوبی برای تولید کلاژن در سطح پوست شما است ، که موجب بهبود روند پیری پوست می شود .

  • ماساژ کوبید صورت در فیشال :

ماساژ کوبید صورت در فیشال ، از جمله ماساژ های محبوب در آسیای شرقی است که ، مسیر کهن زیبایی ، آن را ترجمه می کنند .

این ماساژ به عنوان ماساژ لیف صورت ژاپنی نیز مشهور است .

در این ماساژ ۱۶ عضله مختلف صورت ، توسط ۴۷ مانور مختلف روی صورت دچار کشیدگی می شوند .ماساژ لیفت صورت ، با اعمال برای صورت ، گردن و پوست سر موجب کاهش درد ، رفع ناراحتی ، ایجاد آرامش و رفع استرس می شود .

این ماساژ با افزایش سطح کلاژن پوست ، باعث افزایش اکسیژن رسانی به سطح پوست و بهبود عملکرد الاستینه پوست و در پی آن افزایش طراوت و شادابی پوست می شود .

  • ماساژ صورت به روش Shiatsu یا Digitopuntura  در فیشال :

از جمله ماساژ های محبوب صورت ماساژ به سبک Digitopuntura است ، که در زمره ماساژ های چینی قرار دارد که با وارد کردن فشار ملایم به برخی نقاط خاص در صورت کلاینت (مشتری ) در کانال انرژی قرار می گیرد .

انجام این ماساژ نیازمند تکنیک ها و دستگاه های مخصوص است و به کمک انگشتان دست  و کف دست انجام می شود . این سبک ماساژ ، علاوه بر افزایش گردش خون در صورت می تواند ، توان عضلانی را بهبود ببخشد و ازین طریق موجب رفع چین و چروک پوست شود .

 فایده ماساژ صورت در فیشال چیست ؟

همانطور که در معرفی انواع ماساژ های صورت در فیشال توضیح دادیم ، ماساژهای صورت در فیشال موجب افزایش گردش خون و افزایش میزان اکسیژن در صورت می شود ، این امر خود موجب کلاژن سازی در پوست ، افزایش الاستین صورت و در پی آن موجب افزایش شادابی ، شفاف شدن پوست ،  کاهش پف‌کردگی ، نرم و لطیف شدن آن می گردد .

ماساژ صورت یکی از بهترین و در دسترس ترین کارهایی است ، که می توان برای حفظ شادابی و جوانی پوست انجام داد .

بدون درنظر گرفتن روش های مختلفی که در انواع ماساژ وجود دارد ،حرکاتی که دست به روی صورت و گردن انجام می دهد موجب ایجاد اصطکاکی نرم و عمیق بر صورت و گردن می شود که مزایای زیادی دارد ، از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • افزایش سلامت پوست
  • جلوگیری از بروز علائم پیری
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • کاهش تنش های صورت
  • تحریک سیستم گردش خون
  • کاهش چین چروک پوست
  • جلوگیری از افتادگی پوست
  • کاهش کیست های چربی اطراف چشم
  • افزایش سطح کلاژن در پوست

 

ماساژ صورت در فیشال برای چه کسانی ممنوع است ؟

انجام ماساژ صورت در فیشال ، بطور کلی برای عموم مردم بی خطر است ؛ اما دارای استثناهایی می باشد . برای مثال ، افرادی که دارای مشکلات پوستی خاص مانند: اگزما، پستوریازیس و . . . هستند نباید ماساژ صورت انجام دهند .

حرکات متناوب دست بر روی صورت ، می تواند برای عده ای بیش از حد تهاجمی باشد ؛ و موجب آسیب یا تحریک شدید پوست صورت این افراد شود .

کاهش استرس  و افزایش آرامش با ماساژ صورت در فیشال :

در طی فیشال بدن بصورت کامل بر روی تخت فیشال قرار می گیرد و به اصطلاح در ریلکس ترین حالت خود قرار دارد .ماساژ صورت در فیشال ، موجب افزایش این ریلکسی و آرامش را در فرد می شود.

فشار اعمال شده در طی ماساژ صورت بر روی شقیقه ها موجب تسکین سر درد و رفع اضطراب می شود .

بیوتی تراپیست و یا یک ماسور حرفه ای ، می تواند با انجام ماساژ درست و اصولی صورت ، استرس و اضطراب شما را کم کرده و آرامش بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.

شما می توانید خود نیز ماساژ صورت را یاد گرفته و با انجام مکرر آن از فواید ماساژ صورت استفاده کنید .گوش دادن به موسیقی حین ماساژ می تواند آرامش بیشتری برای شما فراهم کند .ماساژ صورت قبل خواب ، که پوست فرصت مناسب و لازم برای استراحت دارد نیز می تواند موجب بهبود بافت های عضلانی شود. اما انجام ماساژ صورت نیازمند روغن مخصوص و یا کرم مرطوب کننده مناسب پوستتان است .

 

اغلب ما برای تقویت و افزایش سلامت بدن و عضلات خود ورزش می کنیم ، باید بدانید که ماساژ صورت نیز ورزشی برای تقویت عضلات صورت است . پس بهتر است ماساژ صورت و فیشال را در اولویت برنامه ماهانه خود قرار دهیم .

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود