چند روش ماساژ درمانی

خانه    بلاگ      چند روش ماساژ درمانی

بدن ۱/۵ درصد وزنش را به شکل بافت ‌های ماهیچه ‌ای حمل می‌ کند. یک چهارم میزان خون موجود در بدن در ماهیچه جریان دارد. وقتی که از یک ماساژ درمانی خوب بهره‌ مند می ‌شوید، ماهیچه ‌ها دوباره بازسازی شده و در نتیجه می ‌توانند از نصف میزان خود موجود در بدن استفاده کنند. بنابراین، ماساژ غذای اضافی برای تغذیه بافت‌ های عضلانی فراهم کرده و به آن ‌ها کمک می ‌کند تا قویتر شوند.

ماساژ مفاصل

ماساژ مفاصل کمک زیادی به برطرف کردن آتروفی ماهیچه ‌ها می‌ کند که معمولاً اگر ماهیچه ‌ها برای مدت زمان طولانی استفاده نشوند این بیماری در آن‌ ها به وجود می ‌آید. این بیماری همچنین ممکن است بوسیله صدمات، بیماری ‌های مفاصل، التهاب ماهیچه‌ ها و اعصاب و استفاده طولانی مدت از باندهای زخم و تخته‌ های شکسته بندی مفصلی به وجود آید.

ماساژ قفسه سینه

ماساژ قفسه سینه از جهات بسیاری سودمند است. این ماساژ ماهیچه‌ های قفسه سینه را تقویت کرده، چرخش خون را افزایش داده و سیستم عصبی قفسه سینه، قلب و ریه  ‌ها را تقویت می ‌کند. ماساژ قفسه سینه مخصوصاً برای رفع ضعف ریه ‌ها، تپش قلب و اختلالات زیستی قلب موثر و مفید است. غدد مربوط به پستان را می‌ توان بوسیله ماساژ صحیح تقویت کرد.

ماساژ اعصاب

ماساژ اعصاب به رفع بسیاری از مشکلات عصبی کمک می ‌کند. در موارد التهاب شدید اعصاب، ماساژ را باید با دقت انجام داد. در انجام این ماساژ، استفاده از ضربه ‌های سبک و آرام توصیه می ‌شود. فشار عمیق را نباید بر روی اعصاب متورم وارد کرد، زیرا این کار باعث افزایش التهاب می‌ شود. تمام ماساژی که به آن نیاز است فقط یک تاپوتمان آرام یا حرکات ضربه ‌ای به اعصاب است. کمپرس اعصاب نیز برای آرام کردن آن‌ ها پیشنهاد می‌ شود. ماساژ اعصاب را با گرفتن اندام‌ های مورد نظر با هر دو دست خود شروع کرده و فشار سف و سختی را در اطراف آن و پایین بازو ایجاد کنید. با شانه‌ ها شروع کنید و سپس به مچ دست برسید.

ماساژ پشت

هدف از انجام ماساژ پشت تحریک اعصاب و جریان خون برای درمان پشت درد، بیماری های روماتیسمی ماهیچه های پشت و آرام کردن سیستم عصبی است. بیمار باید در حالی که هر دو دست خود را کنارش قرار داده بر پشت بخوابد. ماساژ دهنده باید با استفاده از هر دو دست خود و کوبش پشت را از شانه ها به سمت پایین و بر روی هر دو طرف ستون فقرات ماساژ دهد. ضربه زدن از استخوان خاجی به سمت بالا انجام می شود.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود